måndag 5 april 2010

Min nya familj

När vårt team splittrades upp var det dags för mig (Dennis) att flytta in hos familjen Sato. Två helt underbara personer vars gästfrihet jag aldrig upplevt tidigare. De tog ut mig på en heldag med roliga aktiviteter inplanerade. Först lyckades de få ut mig på en fem kilometers joggingrunda innan frukost. Vi joggade upp till en utkikspunkt där man kunde se en riktigt vacker morgonvy över bergskedjorna i området.
Efter frukost var det sedan dags att bege sig ut på äventyr i Hokkaido. Vi började med att åka till en farm där de höll matlagningskurser. Jag skulle nu få lära mig att göra nudlar. Här tänker kanske några att nudlar räcker det att koka upp två minuter men så enkelt var det inte. Ingridienserna jag hade framför mig var mjöl, soyabönspulver och vatten. Från detta fick jag sedan arbeta fram en deg som sedan skapades till tunna fina nudlar. Självklart med ständig övervaning från frun i huset som såg till att jag gjorde på rätt sätt.
Därefter åkte vi till en vacker nationalpark och ett Spa vars varma källor skapats tack vare en aktiv vulkan precis intill. Det visade sig sedan att även vår egen kung Carl XVI Gustaf varit där under nittiotalet och njutit av de varma källorna.

Vi avslutade dagens äventyr med att promenera längst sjön som låg i nationalparken och helt enkelt njuta av Hokkaidos vackra natur.

My first day with my new family was a day full of new experiences. I got to learn how to make noodles from scratch and visit a lovely national park with a hot spa. The Sato family are very welcoming and share their hospitality in a way I never seen before.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar